Wzmacnia całe ciało, ale nie powoduje widocznej rozbudowy mięśni. Polega na imitacji często powielanych ruchów, które wykonujemy w trakcie czynności dnia codziennego. Trening funkcjonalny uczy nasze ciało prawidłowych wzorców ruchu, dzięki czemu zmniejsza ryzyko urazów i kontuzji.

Pozwala nam poruszać się pewniej i wydajniej. Ze względu na to, że łączy w sobie kilka rodzajów ruchu jednocześnie, poprawia gibkość i koordynację.

Oprócz tego szybkie tempo ćwiczeń zwiększa ogólną wydolność organizmu i poprawia krążenie krwi.

Bardzo ważną zaletą tej formy ćwiczeń jest również wzmacnianie często zaniedbywanych przez nas mięśni głębokich. Mięśnie te odpowiadają za utrzymanie prawidłowej postawy i zapobiegają występowaniu bólów kręgosłupa.

W treningu wykorzystuję ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała, trening oporowy, ćwiczenia dynamiczne oraz niestabilne podłoże.

Jakie korzyści przynosi trening funkcjonalny?

  • Poprawę równowagi mięśniowej, która wspomaga korygowanie wad postaw
  • Stabilizację stawów, co zmniejsza ryzyko wystąpienia urazów
  • Poprawę wytrzymałości mięśniowej oraz koordynacji
  • Redukcję tkanki tłuszczowej