PILATES

Zajęcia wzmacniające mięśnie całego ciała, w szczególności mięśnie głębokie brzucha i grzbietu, wykonywane przy spokojnej muzyce. Zajęcia te w niewielkim stopniu obciążają stawy – forma proponowana jest zatem wszystkim, nawet osobom po kontuzjach. Jest to trening całego ciała w skład którego wchodzi ponad 500 ćwiczeń inspirowanych jogą, baletem i ćwiczeniami siłowymi. Ich istotą jest rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni. System ten jest ukierunkowany na poprawę elastyczności, siły, równowagi i świadomości swojego ciała. Niezwykłość metody Pilates polega na tym, że przynosi ona nie tylko korzyści fizyczne, ale także psychiczne. Poprawia wygląd całej sylwetki oraz wpływa korzystnie na nasze samopoczucie. Niweluje bóle kręgosłupa i stawów oraz uczy nawyków poprawnego oddychania.

YOGA

Yoga pochodzi ze starożytnych Indii. To sposób na osiągnięcie spokoju ducha oraz sprawniejszego, silniejszego ciała. Regularne wykonywanie asan- pozycji jogi, pogłębia świadomość ciała, jego stabilność, uelastycznia i wzmacnia, a jednocześnie budzi w ćwiczących witalność, regeneruje siły, jest wytchnieniem od codzienności. Regularna praktyka, dzięki precyzji i koncentracji przywraca równowagę psychiczną, przynosi odczuwalne efekty terapeutyczne, uwalnia od stresu, lęku niepokoju. Wyjątkową cechą jogi Iyengara jest wykorzystanie licznych pomocy umożliwiających poprawne wykonywanie asan osobom o indywidualnych ograniczeniach czy dolegliwościach, dlatego jest odpowiednia dla każdego, w każdym wieku. Wszystko, czego potrzebujesz do życia i działania nosisz w sobie. Obudź to!

STRETCHING

To najprościej mówiąc rozciąganie, ale za tym jednym słowem stoi cała lista korzyści z niego wynikających. Dzięki prawidłowo wykonywanemu stretchingowi powiększamy swój zakres ruchu oraz zmniejszamy napięcie mięśniowe. Dodatkowym atutem jest polepszenie koordynacji ruchowej, a także większe ukrwienie mięśni, co doprowadza organizm do stanu równowagi fizycznej. Ponad to zwiększamy elastyczność mięśni oraz zapobiegamy uszkodzeniom włókien mięśniowych.To zajęcia absolutnie dla wszystkich, są doskonałym uzupełnieniem codziennej aktywności.

ZDROWY KRĘGOSŁUP

To spokojny i bezpieczny program ćwiczeń, który wykonywać może każdy, niezależnie od wieku. Zajęcia polegają na wykonywaniu serii ruchów w sposób płynny i kontrolowany. Ich istotą jest rozciąganie, spinanie i rozluźnianie mięśni. System ten jest ukierunkowany na poprawę elastyczności, siły, równowagi i świadomości swojego ciała. Podczas zajęć nauczysz się prawidłowego oddechu. Program zajęć zawiera: poprawę ruchomości kręgosłupa, wzmocnienie mięśni przykręgosłupowych, rozciąganie mięśni mających tendencje do przykurczy oraz kształtowanie postaw przyjaznych kręgosłupowi.

 Co zyskujesz korzystając z zajęć mentalnych:

  • Poprawiasz elastyczność ciała
  • Zwiększysz siłę mięśni, w szczególności mięśni brzucha, dolnej części pleców, bioder i pośladków
  • Równoważysz siłę mięśni po obu stronach ciała
  • Poprawisz kontrolę mięśni pleców oraz kończyn
  • Wysmuklisz sylwetkę i „wyciągniesz” ciało
  • Poprawiasz stabilność kręgosłupa oraz zwiększysz świadomość swojego ciała
  • Poprawiasz koordynację ruchową i równowagę, a także rozluźnisz ramiona, kark i górną część pleców
  • Formy prozdrowotne stanowią bezpieczną rehabilitację kontuzji stawów i kręgosłupa, jak również okazują się pomocne w prewencji kontuzji układu kostnego i mięśniowego
  • Wzmocnisz ścięgna
  • Polepszysz ukrwienie mięśni, a co za tym idzie zwiększysz dostęp tlenu i substancji odżywczych
  • Szybciej będzie się regenerował Twój organizm
  • powiększysz zakres ruchu w stawach